Over ons
Interimbureau Koopman is in 2009 door eigenaar Paul Koopman opgericht. Interimbureau Koopman levert zorg en begeleiding aan jeugd en volwassenen die gespecialiseerde begeleiding of speciale zorg nodig hebben. Wij bieden brede begeleiding en kijken naar zowel de cliënt als zijn of haar netwerk.
Deze zorg leveren wij in de gemeente Zutphen en Bronkhorst.
Wij bieden zorg op maat en vinden het belangrijk om de juiste begeleider aan de casus te koppelen. Een goede band tussen de zorgvrager en de begeleider zorgt ervoor dat het aanvaarden van hulp en begeleiding laagdrempeliger wordt. Wij vinden het dan ook belangrijk dat de relatie als gelijkwaardig, open en vertrouwd wordt ervaren. Iedere casus starten we dan ook met het opbouwen van de vertrouwensband, wanneer de zorgvrager zich prettig voelt bij de geboden zorg starten we de PDCA-cyclus.
Het inrichten van het proces dat voldoet aan de eisen van Interimbureau Koopman bestaat doorgaans uit vier fasen:
• De voorbereidende planningsfase (PLAN); Hierbij wordt het Bijzonder Individueel OndersteuningPlan opgesteld. In dit plan wordt alle informatie over de zorgvrager verzameld om zo meer inzicht te krijgen in de problematieken, het ontstaan en de ontwikkeling hiervan. Daarna wordt er samen met de zorgvrager gekeken naar de doelen die we willen behalen.
• De implementatiefase (DO); In deze fase gaan we aan de slag met de gestelde doelen. Hoe er aan de gestelde doelen wordt gewerkt is maatwerk en wordt samen en naar de wensen van de zorgvrager aan gewerkt. Wij bieden daarbij ondersteuning, begeleiding, inzicht en een kritische blik.
• De fase van meting en analyse (CHECK); De gestelde doelen worden geanalyseerd. Is het doel behaald of is er verbetering ingetreden? Wat ervaart de zorgvrager als prettig en waar moeten de doelen aangepast worden?
• De fase van continue verbetering (ACT); De aanpassingen van de doelen worden doorgevoerd en er wordt samen gewerkt aan de problematieken.